Förlåt!

Jag har inte haft någon blogg lust och inget roligt att skriva om så det har liksom inte blivit av. Men jag kan ju berätta om tävlingen i söndags.
Tävlad med div II laget i dressyr. Första omgången gick i Himledalen och det gick väl helt okej. Jag är nöjd med min ritt och Gerda  skötte sig exemplariskt som vanligt men jag och dem andra i mitt lag tyckte att dem var väldigt snåla med mina poänng. Jag red på 61%., helt ok men jag förtjänade bättre. Hon var hur duktig som helst och travökningarna gick riktigt bra. Det är det att hon inte är riktigt stark nog ännu att gå i den där tävlingsformen utan hon går lite får lågt i form och dem drar av ganska mycket för de.
Det är lite märkligt, domarna ser hellre att hästen är spänd i hela nacken som Gerda var första gången jag tävlade dressyr med henne. Då fick jag 63,4% och dem andra två gångerna jag har tävlat har hon varit jätte mjuk och fin men varit lite låg och då får jag ca 61%. Tycker inte dem ska dömma så fasligt hårt på hästen i dessa lägre klasser men det gör dem tyvärr. Jag var i alla fall nöjd med mig själv och med Gerda :).
 
Nästa tävling är i Nordhalland den 9 september. Hoppas på lite högre procent då ;).
 


Kommentarer
Sandra

Bilderna är ifrån Harplinge.

2012-08-21 @ 22:28:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0