Tävling Nordhallands ridklubb!

Åkte lång idag och tävlande uppe i Kungsbacka typ. Gerda var super fin och lyssnade kanon bra på alla hjälperna men jag tycker inte alls jag fick betalt för min ritt. Fick "bara" 61% men jag tycker det borde varit högre. Hon gick inte alls i så låg form som hon oftast brukar göra. Jag tycker hon gick som en klocka förutom en galoppfattning som hon slog upp huvudet i och sen blev halten vid C lite tidig men förutom det var det jätte fint  faktiskt. Det är de som är så tråkigt med dressyr. Det är så mycket som hänger  på vad domaren gillar för hästar och hur just den domaren tycker att man ska rida. Det kommer i alla fall film imorgon så då får ni se vad ni själva tycker.
 
Nästa helg blir det dock hopptävling och jag  är riktigt taggad. Hoppas det går bra :)!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0