Hopträningen i tisdags!

Jag tycker hoppningen gick helt okej. Gerda blev lite het  när vi hoppade linjer men hon hoppade och i slutet fick jag verkligen igenom tygeltagen. Dock gick det inte så bra när vi skulle hoppa 3 kombinationen i höger varv. Då bröt hon ut typ 3 gånger och sen gick det. Vänster varv gick det bra med en gång. Sen hade vi ett super mega smalt hinder på en diagonal och det gick inte så bra att ta det i galopp för hon bröt ut men i trav gick det bra och vi avslutade lektionen med att ta det i galopp utan problem. 
 
Jag känner just nu att det är roligare att träna för Emma som jag tränat för hela våren och sommaren men om jag ska komma vidare nu behöver jag nog träna för Johan som har lite mer linjer och kombinationer för det är de  jag behöver träna på. Försöker ta honom med en nypa salt om  han blir sur ;)
Ska hoppa för honom på tisdag igen och jag fick ju tips om att rida henne mer på yttertyggeln så hon inte kan skjuta ut vänster bogen och springa på sidan. Det funkade ju jättebra när jag fick igenom det i slutet av lektionen så jag ska rida så från början av lektionen nästa gång :).
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0