Gerda

Nu känner jag att det börjar gå riktigt bra med min häst Gerda och tycker det är dags att börja blogga. Jag har haft Gerda sedan september 2011.
Jag tänkte berätta hur det kommer sig att jag fick henne och hur jag hittade henne.
Det var så att hästen som jag och min mamma hade tillsammans inte tycker det är roligt att tävla hoppning och är väldigt svårriden och jag började tappa intresset för ridningen för det alltid gick sådär, dessutom kunde jag aldrig rida ut i skogen för då backade hon bara och ville absolut inte ge sig.
Vi började leta efter en foderhäst men hittade ingen som var intressant så istället började vi kolla efter att köpa en häst istället.
Det var en familj som hade lagt handpenning på Gerda egentiligen men när säljaren kom till Sverige var där ingen familj som kom och hämtade henne och hon kom till ett stall i Åled. Jag hittade annonsen på hästnet och vi åkte dit och kollade på henne och jag fastnade för henne ganska snabbt. Det blev en snabb affär och redan samma helg stod hon hemma på Ridklubben Styringestall.

Här är Gerda när hon kom.

Gerda när hon kom.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0