Bommövningar!

Hann inte lägga upp något inlägg igår kväll för jag satt och höll på med headern typ hela kvällen men nu är den äntligen klar och jag är ganska nöjd för att vara första gången att använda photoshop :).

Igår tränade jag lite bomm övningar med Gerda. Jag hade fyra galoppbommar följt av ett litet kavaletti och tre galoppbommar på böjt spår. Gerda var jätte duktig och galopperade lugnt och fint mot bommarna. För bara någon månad sedan hade hon rusat mot bommarna istället och benen hade varit överallt. Nu är hon jätte duktig och allting går bara bättre och bättre hela tiden. Red i typ en timme och sen skulle jag rida Penny också en liten stund. Penny kändes lite stel för hon har nog inte gått så mycket när Hanna varit borta men hon lossade efter ett tag och blev fin.

Här kommer ett litet klipp från igår. Det är dock lite tajt mellan sista bommen och kavelettin.



Hon blir lite förböjd ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0