Dags att komma ut!

Nu är det snart att åka ut på någon liten tävling med Gerda. Funderar på att mjukstarta med en Pay n' jump på Halmstad fältrittklubb den 11/3 men vi får se.
Ska hoppträna på söndag, får se hur det går och sen får jag väl reflektera utöver det :).
Hade varit roligt att bara starta typ en 80 cm och en 90 cm runda. Har aldrig varit iväg med henne så det är det jag kommer vara nervös för. Att hon ska vara jätte nervös och kännas som att sitta på en bomb. Men någon gång måste ju vara den första. Det hade dock varit skönt om första tävlingen kanske var dressyr haha. Behöver det inte gå så satans fort :P. Fast hon har faktiskt lugnat ner sig men frågan är ju hur hon är på en tävlingplats. Det återstår att se.

Jag måste träna lastning med henne också för har inte lastat sedan jag fick hem henne. Men hon gick in snällt då men hon är rädd för att gå förbi transporter. Hoppas det inte är några problem. Men hon brukar gå med på det mesta :).




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0