Gerda 26 maj!

Idag har jag jobbat 10:30-16:15 på Grizzly. Helgerna är väldig bra att jobba. Korta pass, oftast mycket kunder, men lika mycket betalt som en låång dag :D.

Igår var ju jag och Husse och shoppade. Jag fick en jätte fin tröja av honom ifrån Carlings. Dem har ju typ ingen hemsida med deras artiklar så det får bli en bild sen när jag tar det själv.
Jag köpte en fin sommarklänning på Gina Tricot.. Men den hittar jag inte på deras hemsida så jag får tydligen ta kort på den sen också en fin sommardag. Alltså snart för det har varit sommar värme här i Halmstad hela veckan och det håller i sig ännu :D.

Igår när jag red Gerda var hon lite pigg i början för hon vilade i fredags men det släppte fort och hon var jätte duktig fast än det sprang runt barn överallt och skrek och tjoade. Hon är ganska cool ändå. Hon har typ aldrig stressat upp sig när jag suttit på. Det är bara när man hanterar henne på marken. Då kan hon stänga av lite och glömma bort att man är där. Men då får man visa pondus så hon fattar vem som bestämmer. Och hon ska ju känna att jag är tryggheten.

Idag fick mamma rida Gerdis och det hade gått bra. Det är kul att ha mamma till att rida henne ibland för hon lägger ju mer märke till om Gerda har förbättrats eftersom att jag rider henne så mycket så märker man inte det lika tydligt själv. Så det är kanon att ha mamma med samma intresse. Man kan umgås så mycket tillsammas och massa att disskutera :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0