Gerda 29 maj!

Har jobbat 08:00-19:15 och sen stack jag direkt till stallet. Som tur är har jag världens bästa mamma så hon hade mockat och vägt upp hö åt Gerda så jag behövde bara göra henne i ordning och rida. Red ute i paddocken och hon gick super fint och var lugnt. Frida hoppade så jag tog något skutt på 60-70 cm jag också. Men.. jag hade ju dressyrbettet, ett vanligt tvådelat och det gick ju inte att få någon kontakt med hjälp av det bettet så hon drog ju ganska mycket mot hindret. I vanliga fall när jag hoppar har jag kulbett och det fungerar bra. Jag vill inte ha något starkt pessoa eller phelam bett.

När jag kom hem var det fulle rulle i huset. Damberg hade fest med sin kör och dem andra killarna i huset satt nere hos Ödmark och Rolander så jag slog mig ner där ett tag. Nu blir det nog sängen och en film. Upp imorgon igen och jobba 10-19:15.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0