Värsta mardrömmen!

Blev en riktigt härlig tur igår i skogen men jag blev väldigt nervös för Gerda kändes lite konstig i galoppen i början så vi saktade av men det syntes inte att hon haltade eller något. När vi sen började galopperade igen haltade hon till och jag blev sjukt rädd att hon var ordentligt halt. Men mamma såg att det flög bort en sten eller något från hennes hov så det var antagligen det som hade känts konstigt för det kändes inte konstig efter att den åkt bort. Gerda är ganska ömfotad så trampar hon på en stor sten eller något så ömmar hon lite. Det är verkligen min värsta mardröm att hon ska bli dålig. Sist någon av våra hästar var halt var Duke och han blev ju aldrig bra igen så det sitter i. Jag tänker det värsta möjliga om jag ser att det är något fel med våra hästar. Men Stella här stål ben verkar det som och kan hoppa och studdsa hur mycket som helst utan att det blivit någon hälta. Hoppas Gerda är lika tålig :).
Hon ska i alla fall få vila idag. Ska bara upp och mocka och låta henne bete lite gräs borta vid sommarhagarna. Det är ju hög tid att beta in dem nu innan betessläppet så dem inte får kolik eller något av för mycket kraftigt gräs.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gerdainaction

Hästblogg

RSS 2.0